El Referente
El Referente es el primer diario de emprendedores que busca impulsar y difundir las iniciativas más innovadoras de España de proyectos de base tecnológica, sociales.Entre las 370 compañías que forman parte de la Comunidad destacan CartoDB, Jobandtalent, Traity, Socialcar, Ticketbis o The App Date.

EIE
El Instituto Europeo para el Emprendimiento (EIE) es una organización pionera creada por un grupo de emprendedores para emprendedores. Se otorga especial protagonismo a las personas, y no exclusivamente los proyectos, en nuestra misión de fomento del emprendimiento. El objetivo principal de nuestros programas, siendo los mentores un pilar fundamental de los mismos, es fortalecer los diferentes puntos débiles que puede tener el emprendedor a la hora de acometer sus proyectos.

Emprendedores
La revista y portal líder en Gestión y Creación de Empresas.

TodoStartups
Portal de referencia para emprendedores tanto en España, como en Latinoamérica. En él se recoge toda la información de actualidad sobre startups, financiación, inversiones y nuevas tecnologías, un punto de encuentro para emprendedores en busca de inspiración para lanzar su propio proyecto.

EFE empresas
EFE -la primera agencia de noticias en Castellano y la cuarta del mundo-, así como herramientas que te pueden servir para desarrollar tu proyecto empresarial y entrevistas a protagonistas en este ecosistema que han logrado poner en marcha su idea emprendedora.

A Brand is an Emotional Attachment, by Joe Bezdek

Posted by Jonathan Greechan on 2013-01-18

Inside FI gives you exclusive access inside the training sessions of the Founder Institute. To get updates when we release new videos, follow us on Twitter or subscribe to our weekly newsletter here.

A company’s brand can can either catapult them to success or put them on the fast track to failure. In this talk from Chicago Founder Institute mentor, Joe Bezdek, Joe advises founders on brand development, providing them with tips and tricks to establishing an emotional connection with customers. Afterall, its not about being the biggest and the best - its about providing a positive and memorable experience.

Joe Bezdek is a co-founder of DivX, Inc., the creator of the popular DivX video format and technology. While at DivX, he filled a variety of roles in product management, marketing, and brand management, most recently as brand director.

Joe concludes his talk with some lessons in naming; he says that a company’s name is a vessel for the brand essence. A good vessel should reinforce the emotional connection and experience customers have with the product.

If you like the video below, register for the Chicago Founder Institute where Joe will be mentoring this Spring. The early application deadline for the Chicago chapter is Sunday, January 20th. Those who apply by this date will have all application fees waived and are eligible for the Female Founder Fellowship. Click here to learn more and submit your application today.


                    

Like this article?

Subscribe to our Weekly NewsletterAttend a Free Startup Event

A Brand is an Emotional Attachment, by Joe Bezdek

* indicates required
X

Feedback Form

We welcome your feedback to improve the Institute. Please contact us using the form below, and we will get back to you promptly.
Your Email Address:
Message to the Institute:
What is ? (enter the answer below):
Close Window