El Referente
El Referente es el primer diario de emprendedores que busca impulsar y difundir las iniciativas más innovadoras de España de proyectos de base tecnológica, sociales.Entre las 370 compañías que forman parte de la Comunidad destacan CartoDB, Jobandtalent, Traity, Socialcar, Ticketbis o The App Date.

EIE
El Instituto Europeo para el Emprendimiento (EIE) es una organización pionera creada por un grupo de emprendedores para emprendedores. Se otorga especial protagonismo a las personas, y no exclusivamente los proyectos, en nuestra misión de fomento del emprendimiento. El objetivo principal de nuestros programas, siendo los mentores un pilar fundamental de los mismos, es fortalecer los diferentes puntos débiles que puede tener el emprendedor a la hora de acometer sus proyectos.

Emprendedores
La revista y portal líder en Gestión y Creación de Empresas.

TodoStartups
Portal de referencia para emprendedores tanto en España, como en Latinoamérica. En él se recoge toda la información de actualidad sobre startups, financiación, inversiones y nuevas tecnologías, un punto de encuentro para emprendedores en busca de inspiración para lanzar su propio proyecto.

EFE empresas
EFE -la primera agencia de noticias en Castellano y la cuarta del mundo-, así como herramientas que te pueden servir para desarrollar tu proyecto empresarial y entrevistas a protagonistas en este ecosistema que han logrado poner en marcha su idea emprendedora.

Pick a Good Market, or Risk Becoming a Zombie Startup

Posted by Jonathan Greechan on 2014-01-31

Inside FI gives you exclusive access inside the training sessions of the Founder Institute. To get updates when we release new videos, follow us on Twitter or subscribe to our weekly newsletter here

The most talented team, with a great product and flawless execution, would still fail if they tried to launch a company in a bad market. Similarly, less talented teams with a less than stellar product could succeed in a good market, because "a great market pulls the product out of a startup."

So says Russian entrepreneur Kirill Makharinsky, Co-Founder of Quid, YouNoodle, Ostrovok.ru, and one of Forbes' "Top 30 Most Influential

   (zombie photo from Shutterstock)

People in the Russian Internet Industry."

In the below Founder Institute talk, Kirill outlines the best practices for startup market research that he learned while launching three companies across three different countries. As he explains, it important to "start with the end in mind" when researching your market, and good market research is not at all expensive (if you know the right methods).

 

If you could use expert training and support to launch a technology company, then apply to the Founder Institute today. Applications are open in many cities worldwide


 

View Market Research: Makharinsky on Scribd

Like this article?

Subscribe to our NewsletterAttend a Free Startup Event

Pick a Good Market, or Risk Becoming a Zombie Startup

* indicates required
X

Feedback Form

We welcome your feedback to improve the Institute. Please contact us using the form below, and we will get back to you promptly.
Your Email Address:
Message to the Institute:
What is ? (enter the answer below):
Close Window