El Referente
El Referente es el primer diario de emprendedores que busca impulsar y difundir las iniciativas más innovadoras de España de proyectos de base tecnológica, sociales.Entre las 370 compañías que forman parte de la Comunidad destacan CartoDB, Jobandtalent, Traity, Socialcar, Ticketbis o The App Date.

EIE
El Instituto Europeo para el Emprendimiento (EIE) es una organización pionera creada por un grupo de emprendedores para emprendedores. Se otorga especial protagonismo a las personas, y no exclusivamente los proyectos, en nuestra misión de fomento del emprendimiento. El objetivo principal de nuestros programas, siendo los mentores un pilar fundamental de los mismos, es fortalecer los diferentes puntos débiles que puede tener el emprendedor a la hora de acometer sus proyectos.

Emprendedores
La revista y portal líder en Gestión y Creación de Empresas.

TodoStartups
Portal de referencia para emprendedores tanto en España, como en Latinoamérica. En él se recoge toda la información de actualidad sobre startups, financiación, inversiones y nuevas tecnologías, un punto de encuentro para emprendedores en busca de inspiración para lanzar su propio proyecto.

EFE empresas
EFE -la primera agencia de noticias en Castellano y la cuarta del mundo-, así como herramientas que te pueden servir para desarrollar tu proyecto empresarial y entrevistas a protagonistas en este ecosistema que han logrado poner en marcha su idea emprendedora.

Bachelor Haus vies for Slice of the $9bn Online Furniture Industry, featured in LA Business Journal

Posted by Jonathan Greechan on 2014-01-16

Bachelor Haus was featured in an LA Business Journal article titled Moving In: Niche-focused Online Furniture Dealers work to click with Internet-Cautious Manufaturers. Bachelor Haus is an online furniture store featuring carefully selected room sets for young, modern men.

The company, and its Founder & CEO Adam Acheson, are Graduates of the Los Angeles Founder Institute

In the article, LA Business Journal writer Justin Yang examines the massive brick and mortar furniture industry, and how it is assimilating with online stores like Bachelor Haus that specialize on delivering curated products to very specific niches. 

 

"While the e-commerce companies try to take a small slice of the online furniture market, which Australian research company IBISWorld said had grown by 9.6 percent since 2008 to become a $9 billion industry last year, their greatest competition still comes from those retailers that do offer everything.

“We’re not being all things to everybody,” Acheson said. “When you walk into a big-box store, they are all things to everybody.”


For more information on Bachelor Haus, visit their official website

Bachelor Haus vies for Slice of the $9bn Online Furniture Industry, featured in LA Business Journal

* indicates required
X

Feedback Form

We welcome your feedback to improve the Institute. Please contact us using the form below, and we will get back to you promptly.
Your Email Address:
Message to the Institute:
What is ? (enter the answer below):
Close Window